Kazanç görüşmesi: Wizz Air zorlukların üstesinden geliyor, rüzgarların ortasında büyümeyi hedefliyor
Düşük maliyetli havayolu şirketi Wizz Air (WIZZ.L), 2025 mali yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı ve önemli zorluklarla karşılaşmasına rağmen dayanıklılığını ortaya koydu. Havayolu, birim gelirinde %3’lük bir artış kaydetti ancak 27 milyon Avro’luk döviz kuru zararı ve 40 milyon Avro’luk tek seferlik ıslak kiralama maliyeti nedeniyle kârlılık baskısıyla karşı karşıya kaldı.
Operasyonel ölçümler, daha yüksek uçak kullanımı ve zamanında performans ile iyileşti. Wizz Air’in geliri 1,259 milyar Avro olarak gerçekleşirken, bilet geliri ve yan gelirler sırasıyla %2 ve %1,7 oranında arttı.
FAVÖK bir önceki yıla kıyasla %16 oranında artarken, net kar döviz kuru dalgalanması ve ıslak kiralama maliyetlerinden zarar gördü. Şirket, döviz dalgalanmasının etkisini azaltmak ve yaz dönemi sonuna kadar tüm ıslak kiralamaları aşamalı olarak sonlandırmak için aktif olarak çalışıyor.
Önemli Çıkarımlar
- Wizz Air, 2015 yılının ilk çeyreğinde 1,259 milyar Avro gelir ve yıllık bazda %16 FAVÖK artışı bildirdi.
- Kârlılık, 27 milyon Euro’luk kur farkı giderinden ve 40 milyon Euro’luk wet lease maliyetlerinden etkilendi.
- Operasyonel verimlilik, daha iyi uçak kullanımı ve zamanında performans ile iyileşmiştir.
- Şirket, F26 için %65, F27 için ise %19 oranında yakıt ve döviz riskinden korunmuştur.
- Wizz Air, 3. çeyreğe kadar tüm wet lease sözleşmelerini ortadan kaldırmayı planlıyor ve gelecek mali yılda filosunu yaklaşık %20 büyütmeyi bekliyor.
- Havayolu, inovasyon ve teknolojik gelişmeyi yavaşlatabilecek tedarik zinciri sorunları ve düzenleyici incelemelerle uğraşıyor.
- Wizz Air, Orta ve Doğu Avrupa’ya odaklanmaya devam ediyor ancak İngiltere, İtalya ve Avusturya’da seçici yatırımlar yapacak.
Şirket Görünümü
- Wizz Air net borcunu 2 katına veya altına indirmeyi hedefliyor.
- Filonun önümüzdeki mali yılda yaklaşık %20 büyümesi ve yıl sonunda 260-270 uçağa ulaşması bekleniyor.
- Airbus’ın teslimat gecikmeleri ve Pratt & Whitney ile yaşanan motor sorunları filo büyümesini etkileyebilir.
- Şirketin Wizz-500 programı 2030 yılına kadar 500 uçağı hedefliyor ve potansiyel olarak iki yıl ertelenebilir.
Ayıda Öne Çıkanlar
- Şirket, 2020’nin ilk çeyreğinde 202024’ün ilk çeyreğine kıyasla daha yüksek kesinti maliyetleriyle karşılaştı.
- Tedarik zinciri sorunları ve teknolojik prematürite sektör genelinde zorluklara neden olmaktadır.
- Şirketin fiyatlandırma kabiliyeti Ryanair’in ücret stratejisinden etkilenmiştir.
Yükselişte Öne Çıkanlar
- Wizz Air, Orta ve Doğu Avrupa, Hindistan ve Orta Doğu’daki benzersiz pazarlarda iyi bir konuma sahiptir.
- Havayolu, daha düşük enflasyonist fiyatlandırma ve vade avantajları nedeniyle RASK’ta rakiplerinden daha iyi performans göstermeyi beklemektedir.
- Wizz Air Abu Dhabi’deki büyüme, finansal performansı iyileştirmek için ılımlı hale getirilmiştir.
Eksiklikler
- 30-35 uçaklık yapısal gecikmeler birkaç yıl sürebilir.
- Yeni uçaklara erişim zor olacak ve bir sonraki sipariş penceresinin 2030 civarında olması bekleniyor.
Soru-Cevapta Öne Çıkanlar
- Şirket, yere indirilen uçaklar nedeniyle tazminat için Pratt & Whitney ile görüşüyor.
- Wizz Air, bakım ve mürettebat mevcudiyetindeki verimsizlikleri ele alıyor.
- Havayolu yakın gelecekte çekirdek ve seçici pazarlarının dışına çıkmayı planlamıyor.
Wizz Air yönetimi, 202025 mali yılının ilk çeyreğinde karşılaştığı zorluklara rağmen iyimserliğini koruyor. Havayolu, operasyonel verimlilik ve maliyet yönetimine odaklanmayı sürdürürken, döviz dalgalanması, ıslak kira maliyetleri ve tedarik zinciri aksaklıklarının damgasını vurduğu bir dönemden geçiyor.
Şirket geleceğe bakarken, Wizz Air’in Orta ve Doğu Avrupa’daki ana pazarlarına stratejik bir odaklanma ve başka yerlerde seçici yatırımlarla büyüme ve karlılığa bağlı olduğu açıktır.
Havayolu endüstrisi düzenleyici denetim ve teknolojik zorluklarla karşı karşıya kalırken, Wizz Air’in liderliği, disiplinli büyüme yoluyla hissedar değeri sağlayarak planlarına uyum sağlama ve sunma becerilerine güveniyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.